søndag 10. oktober 2010

Hurra, vi er i gang..

Å jada nå er vi i gang.
Fra fredag etter X faktor til i kveld så har det gått i ett her.
Vi tok turen ut rett etter jobb for å kikke etter fliser (som vi ikke kjøpte), men maling, tapet, ovn og alt annet vi trengte til en GOD helg!

Jeg ønsker meg en godstol ved peisen og en slik kurv til veden
Bildet har jeg lånt av denne flotte butikken
Se så koselig da.
2 skap er malt, 1 hylle, 1 liten stol, en aviskurv og et lite bord er malt i hvitt.
Vi hadde et hjørneskap i lakkert furu (oioioi) her i stua som nå er blitt HVITT!!
Jeg sto å malte første strøk i går kveld og sa så stolt til husbonden
"Blir det ikke fint" (med hjerter i øynene)
"Næææ, det ser jo gammelt ut"
Litt skuffa, og himmelfallen så sier jeg  "jo, men det skal jo likne det. Sjarmen er jo å bruke det man har å gjøre no nytt ut av det"
"Joa" svarte husbonden..
Jaja, vi blir nok ikke helt enige.
Men i kveld står skapet på plass hvitt og flott, og Rune synes det ble kjempe fint. HA!!!
(det skal sies at vi snakket om ha slags hvit vi skulle bruke, hvit BENGALAKK, mannens forslag eller MATT HVIT MALING som var litt valg.. og som det selvsagt ble.. hihi)
I dag gikk et monster av en furuseksjon på bålet. Vi bar den ut ved halv tolv tiden igår kveld.
Nå er jeg tom for furu i stua.
Har eik spisestue og den skal stå.. er jo helt klar over at NATUR er in igjen.. :)

Nå skal et par stoler males og en vegg i trappenedgangen til kjelleren.
Der skal det bli bildegalleri.
Med 5 barn i hus blir det endel bilder og de fortjener ikke alle å bli pakket vekk.
Men det bli ikke før i morgen, prøvde meg akkurat med at vi kunne male nå,
"nei nå har jeg tatt helg" svarte nestkommanderende malesjef, så jeg får la han få de få timene som er igjen av helgen til å slappe av.
Han fortjener det :)

1 kommentar:

  1. Så utrolig flinke dere har vært da:) Stå på!!:) Gleder oss til å se bilder av ferdige resultater:)

    God klem fra oss:)

    SvarSlett